Jeroen op zeeman - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Jeroen Zeeman - WaarBenJij.nu Jeroen op zeeman - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Jeroen Zeeman - WaarBenJij.nu

Jeroen op zeeman

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

27 Oktober 2007 | Nederland, Schiedam

Landkaart »
Datum: 15 oktober
Onderwerp: Genieten

Hallo Hallo,

Hier weer is een telegram vanaf de Happy River. Hier is nog steeds alles prima in orde. Momenteel bevinden wij ons alweer 2 dagen ten anker voor de kust van Guinea. Tja, het was eigenlijk de bedoeling om afgelopen zaterdag al voor de kant te gaan in Conakry, maar afgelopen donderdag kregen wij het bericht dat de kade nog minimaal tot woensdag de 17e oktober in gebruik is. Dit betekende voor de Happy River, een heerlijk rustig weekend zonder geren en gevlieg. Het enige nadeel is dat je in dit deel van Afrika de kans hebt dat je bezoek krijgt van piraten. Hier worden aanboord diversen maatregelen tegen genomen, zo moeten bijvoorbeeld alle luiken, opslag ruimtes en toegangen tot de accommodatie gesloten zijn. Verder lopen de matrozen gedurende de
donkere uren piratenwacht. Er zijn altijd minimaal 2 personen aan dek en een wachtdoende officier op de brug die uitkijken naar kanoetjes/ongeïdentificeerde bootjes. Tot nu toe hebben wij van dit alles nog weinig last gehad. Het weekend is voorbij
gevlogen. Overdag ben ik bezig geweest met mijn takenboek, terwijl de matrozen druk baan het vissen waren en zo voor ons avondeten aan het zorgen waren. Zaterdagavond was een van de matrozen jarig en dit was rede voor een gezellig feest. Tot in de
vroege uurtjes heeft iedereen zijn zangkunsten ten toon staan te spreiden voor 'The Karaokie machine'. Dit is na het voetballen, wat wij tegenwoordig iedere avond in het ruim doen, uitgegroeid tot nummer 2 sport aanboord van de Happy River haha! Verder
wordt je een paar keer per dag omringd door spelende dolfijntjes, die op hun beurt regelmatig is een bezoekje krijgen van een walvis. Echt een schouwspel waar je uren van kan genieten.
Vandaag is het alweer maandag en is er gewoon weer gewerkt. Wanneer je met een schip ten anker ligt kunnen er echter wel dingen gedaan worden, waar je normaal gesproken (door alle drukte) simpelweg de kans niet voor krijgt. Zo was het vandaag
schitterend weer om is een stukje te gaan varen haha. Dit maal niet met de Biglift Coaster maar met de man-overboord boot. Dit is een soort speedbootje (heeft wel maar 15 PK hahaha), waarmee ingeval van nood iemand uit het water kan worden gered. Deze
moest getest worden en daar was het vandaag echt een schitterende dag voor. Erg leuk om te doen, en het bijzonderste was nog wel dat we midden in een groep dolfijnen terecht kwamen. Mooie ervaring als die beestjes op 2 meter van je vandaan
zwemmen/springen. Maar dames en heren, ik ga er weer een einde aan breien. Het dagelijkse voetbaluurtje staat weer voor de deur. Ik wil jullie nogmaals bedanken voor al die leuke reacties, het is en blijft super om die te lezen.

Groetjes

Jeroen